Указ XXV Светског руског народног савета „Садашњост и будућност руског света“

Током саборног скупа, који је одржан 27. марта 2024. године у Сали црквених савета Саборног храма Христа Спаситеља у Москви под председавањем поглавара Светског руског народног савета (СРНС), Његове Светости Патријарха московског и све Русије Кирила, одобрена је Наредба XXV Светског руског народног савета „Садашњост и будућност руског света“ (Москва, 27-28. новембра 2023).

Овај документ, који сумира најзначајније предлоге изнете у оквиру рада експертских платформи и током пленарног заседања, представља програмски документ XXV Светског руског народног савета, као и указ упућен законодавној и извршној власти Русије.

  1. Специјална војна операција

Специјална војна операција је нова етапа у националноослободилачкој борби руског народа против злочиначког кијевског режима и колективног Запада иза њега, која се води на земљама Југозападне Русије од 2014. године. За време СВО, руски народ са оружјем у руци брани свој живот, слободу, државност, цивилизацијски, верски, национални и културни идентитет, као и право да живи на сопственој земљи у границама јединствене руске државе. Са духовног и моралног становишта, специјална војна операција је Свети рат, у коме Русија и њен народ, бранећи јединствени духовни простор Свете Русије, испуњавају мисију „Брањења“, штитећи свет од налета глобализма и победе Запада који је пао у сатанизам.

Након завршетка СВО, цела територија савремене Украјине треба да уђе у зону искључивог утицаја Русије. Мора се потпуно искључити могућност постојања на овој територији русофобичног политичког режима који је непријатељски настројен према Русији и њеном народу, као и политичког режима контролисаног из спољног центра непријатељског према Русији.

  1. Руски свет

Русија је творац, ослонац и бранилац Руског света. Границе Руског света као духовне, културне и цивилизацијске појаве знатно су шире од државних граница како садашње Руске Федерације, тако и веће историјске Русије. Уз представнике руске екумене расуте по свету, у Руски свет спадају сви којима су руска традиција, светиње руске цивилизације и велика руска култура највећа вредност и смисао живота.

Највиши смисао постојања Русије и Руског света који је она створила – њихова духовна мисија – јесте да буду глобални „браник“, штитећи свет од зла. Историјска мисија је да изнова и изнова уништава покушаје успостављања универзалне хегемоније у свету – покушаје да се човечанство потчини једном злом начелу.

Изградња хиљадугодишње руске државности је највиши облик политичког стваралаштва Руса као нације. Подела и слабљење руског народа, одузимање његових духовних и животних снага увек су доводили до слабљења и кризе руске државе. Стога су обнова јединства руског народа, као и његовог духовног и животног потенцијала, кључни услови за опстанак и успешан развој Русије и Руског света у 21. веку.

Породица је основа руског националног живота и унутрашње упориште традиције Руског света. Ово је најстабилнија, конзервативна институција друштва, одговорна за преношење са генерације на генерацију основних идеја о свету и о човеку, за усађивање најважнијих друштвених вештина и улога (мушкарац и жена, отац и мајка, грађанин, итд.) , за очување и преношење цивилизацијског погледа на свет, националне идеје, као и традиционалних духовних и моралних вредности. Као најважнија школа за лични развој, породица не само да помаже човеку да разуме свет око себе, већ га учи и љубави, доброти и саосећању и даје најважније моралне идеје и смернице.

Његовa Светост Патријарх московскi и све Русије Кирил нa Светском руском народном савету

је говорио о бомбардовању Србије 1999. године 

  1. Спољна политика

Русија мора постати један од водећих центара мултиполарног света, водећи интеграционе процесе и обезбеђивајући безбедност и стабилног развоја на целом постсовјетском простору. Као геополитички центар Евроазије, који се налази на пресеку глобалних оса Запад-Исток и Север-Југ, Русија мора да регулише равнотежу стратешких интереса и да делује као бедем безбедности и праведног светског поретка у новом мултиполарном свету. Поновно уједињење руског народа требало би да постане један од приоритета руске спољне политике. Русија треба да се врати учењу о тројству руског народа, које постоји више од три века, по коме руски народ чине Великоруси, Малоруси и Белоруси, који су огранци (субетноси) једног народа, а концепт „руски“ обухвата све источне Словене – потомке историјске Русије. Поред признања и развоја у домаћој науци, доктрина о тројству треба да добије законодавну кодификацију, постајући саставни део руског правног система. Тројство треба да буде укључено у нормативну листу руских духовних и моралних вредности и да добије одговарајућу правну заштиту.

Русија мора постати држава уточиште за све сународнике света који пате од налета западног глобализма, ратова и дискриминације. Поред наших сународника, наша земља може постати уточиште за милионе странаца који бране традиционалне вредности, лојални су Русији и спремни за језичку и културну интеграцију у нашој земљи.

  1. Породична и демографска политика

Главна опасност за постојање и развој Русије је демографска катастрофа коју наша земља доживљава. За опстанак у 21. веку, очување суверенитета и сопственог цивилизацијског идентитета, Русији је потребан одржив, и што је најважније, интензиван природни раст становништва. Решавање овог проблема је немогуће без оживљавања традиционалне велике породице у Русији, као и традиционалних породичних вредности.

Снажна велика породица, њена заштита и обезбеђивање благостања, повећање наталитета и борба против абортуса треба да буду стављени у центар свеукупне државне политике. Породица и обезбеђивање њеног благостања морају бити препознати као главни национални развојни циљ, као и стратешки национални приоритет Руске Федерације. Одговарајуће измене треба извршити у кључним документима стратешког планирања Руске Федерације.

Требало би развити и применити сет мера како би се брачни парови охрабрили да имају треће и следеће дете. Једна од ових мера може бити и увођење делимичног или потпуног отписа хипотекарног дуга у зависности од рођења другог детета у породици (нпр. након рођења трећег детета отписује се 50% дуга, тј. четврти - 75%, након рођења петог - хипотекарни дуг се отплаћује у потпуности).

Неопходно је увести сет мера за подстицање послодаваца да запосле вишедетне родитеље, посебно вишедетне очеве. Једна од таквих мера могло би да буде и увођење олакшица за послодавце да плаћају премије осигурања наплаћене за исплате и друге накнаде у корист запослених који су вишедетни родитељи.

Неопходно је израдити и усвојити нови Концепт демографске политике Руске Федерације, у којем кључни демографски показатељи морају бити радикално ревидирани. Наоружани тезом великог руског научника Д.И. Мендељејева да је „највиши циљ политике најјасније изражен развојем услова за људску репродукцију“, држава мора себи поставити дугорочни стратешки циљ – за сто година одрживог демографског раста, да становништво Русије доведе у „ Мендељејевских” 600 милиона људи.

Држава мора предузети свеобухватне мере да заштити породицу и породичних вредности од пропаганде абортуса, сексуалног неморала и разврата, као и содомије и разних сексуалних перверзија. Чедност и врлина, традиционалне за руски народ, морају се вратити у руско друштво. Целокупна домаћа култура, а посебно масовна, треба да ради на стварању у друштву култа породице, велике породице, брачне верности, одговорног родитељства, привлачности породичног живота. Припрема за стварање породице и породичног живота треба да буде циљ школског васпитања. Моралне основе породичног живота (породичне студије) треба уврстити у списак обавезних школских предмета.

Став руског друштва према абортусу мора бити радикално промењен. Црква је од давнина сматрала намерни прекид трудноће (абортус) као тежак грех. Канонска правила изједначавају абортус са убиством. Оправдање за намерни прекид трудноће, који води у праву епидемију абортуса, мора да престане. Треба израдити и усвојити измене и допуне федералног законодавства како би се забранила пропаганда, као и подстицање на абортус у одсуству медицинских или социјалних индикација. За извршење ових дела треба увести административну и кривичну одговорност. Поред тога, неопходно је законски забранити обављање абортуса од стране недржавних медицинских организација изменама и допунама Федералног закона „О лиценцирању одређених врста делатности“ од 4. маја 2011. године бр. 99-ФЗ и Федералног закона „О Основама заштите здравља грађана у Руској Федерацији” од 21. новембра 2011. бр. 323-ФЗ, као и друге регулаторне правне акте који предвиђају увођење забране вештачког прекида трудноће од стране медицинских организација које нису део државног и општинског система здравствене заштите.

Да би се систематизовали, али и спровели у праксу бројни предлози из области демографије, неопходно је развити сет научно заснованих мера демографске и пронаталитетне политике чија ће примена у пракси довести до стварног повећања број великих породица, као и до повећања наталитета – повећања укупног коефицијента стопе фертилитета (ТФР). Да би се тестирала ефикасност предложених мера, као и да би се развила њихова оптимална комбинација, развијене демографске и пронаталитетне мере треба тестирати на територијама појединих конститутивних ентитета Руске Федерације у формату пилот пројеката. Након тога, доказано ефикасне праксе треба проширити на читаву Руску Федерацију, уз измене релевантних докумената стратешког планирања, као и регулаторних правних аката на федералном и регионалном нивоу.

  1. Миграциона политика

Ефикасна демографска политика је немогућа без нове миграционе политике.

Огроман прилив миграната који не говоре руски и немају одговарајуће разумевање руске историје и културе, па стога нису способни да се интегришу у руско друштво, мења изглед руских градова, што доводи до деформације јединственoог правног, културног и језичког простора државе. У највећим градовима настају и активно се развијају затворене етничке енклаве, које су легло корупције, организованог етничког криминала и илегалне миграције. Водећи се сопственим правилима, они служе као легло екстремизма и тероризма, а такође су и извор колосалних тензија у друштву. У овим условима, Русији је потребно:

- увођење измена и допуна важећег Концепта миграционе политике Руске Федерације за 2019-2025, као и примена ових измена у миграционом законодавству Русије;

- израда и усвајање новог издања „миграционог кодекса“ (нацрт федералног закона „О условима уласка (изласка) и боравка у Руској Федерацији страних лица и лица без држављанства“);

- доношење измена и допуна којима се значајно појачава кривична и административна одговорност за кривична дела и прекршаје из области спољних миграција;

- побољшање законодавства које регулише питања држављанства Руске Федерације, као и заштиту права и легитимних интереса сународника.

Горе наведени документи стратешког планирања, као и савезни закони, треба да се развијају на основу нових концептуалних приступа који одговарају новим условима, као и изазовима и претњама са којима ће се Русија суочити у наредним годинама услед брзог мењања војно-политичке и геоекономске ситуација у свету.

Главни приоритети нове миграционе политике Руске Федерације треба да буду:

Заштита руских породица, њихових социо-економских права и интереса. Стварање услова који гарантују запослење за руске грађане, као и висок ниво прихода за руске породице;

Заштита руског цивилизацијског идентитета, јединство правног, културног и језичког простора земље. Заштита права и легитимних интереса руског и других аутохтоних народа Русије;

Заштита домаћег тржишта рада, обезбеђивање научног и технолошког развоја руске економије и повећање продуктивности рада;

Спровођење ефективне државне контроле, као и планирање и управљање спољним миграционим токовима;

Стварање услова за масовну репатријацију сународника у Русију, као и пресељење страних висококвалификованих стручњака, научника, инвеститора и чланова њихових породица, лојалних Русији и спремних за језичку и културну интеграцију;

Значајно ограничење прилива у Руску Федерацију стране културне, нискоквалификоване стране радне снаге. Увођење принципа максималне правне и економске одговорности послодавца за стране раднике различитих култура које он привлачи;

Обезбеђивање антитерористичке безбедности, борба против илегалне миграције, као и етничког криминала.

  1. Образовање и васпитање

Асимилација идеолошких идеја и духовних и моралних вредности руске цивилизације је најважнији аспект у национализацији савремених руских елита, као и у образовању будућих генерација руских грађана. За решавање овог проблема потребна је суверенизација националног образовног система.

Домаћи образовни програми, као и програми васпитања, морају бити очишћени од деструктивних идеолошких концепата и ставова, посебно западних, који су туђи руском народу и деструктивни за руско друштво. Нова социо-хуманитарна парадигма, заснована на руском цивилизацијском идентитету и традиционалним руским духовним и моралним вредностима, мора се развити и увести у домаћу наставу друштвених и хуманистичких дисциплина.

Решавање проблема изградње нове социо-хуманистичке парадигме подразумева:

- критичку ревизију западних научних теорија и школа (пре свега у области друштвених и хуманистичких наука) ради њихове усклађености са сувереним руским погледом на свет, корисности или деструктивности за јачање националне самосвести;

- спровођење ревизије корпуса хуманитарног знања, општеприхваћених теорија и концепата заснованих на њиховој корелацији са системом идеолошких идеја и моралних вредности руске цивилизације;

- реструктурирање методолошких система, стандарда и процена без обзира на међународне (и заправо наметнуте од Запада) критеријуме и моделе;

- реформисање домаћег образовног система како би се он ускладио са основним параметрима сувереног руског погледа на свет.

За спровођење Основа државне политике за очување и јачање традиционалних руских духовних и моралних вредности, одобрених Указом председника Руске Федерације од 9. новембра 2022. године број 809, у области образовања, неопходно је израдити и усвојити пакет регулаторних правних докумената и методолошких материјала који прецизирају и објашњавају кључне одредбе Уредбе број 809 у вези са домаћим средњим и вишим школама.

  1. Просторни и урбани развој

Обезбеђивање значајног повећања наталитета захтева просторну трансформацију Русије — суштинску промену у политици просторног и урбаног развоја.

У пракси то би требало да значи:

- отказ од приоритетног развоја великих и највећих урбаних агломерација, масовне изградње вишестамбених зграда, као и превелике концентрације радних ресурса и производних снага у мегаполисима;

- прелазак на традиционалну равномерну расподелу становништва и производних снага широм земље кроз масовно пресељење градских становника у удобна приградска насеља и индивидуалне стамбене објекте;

- промена приоритета развоја домаће грађевинске индустрије у корист масовне индивидуалне изградње која се изводи на индустријски начин, која би за 10-15 година требало да заузме најмање 70-80% укупног обима стамбених објеката који се граде у земљи.

Решавање ових проблема захтева хитну израду и доношење нових издања Основа државне политике регионалног развоја, Стратегије просторног развоја, као и измене и допуне важећег издања Стратегије развоја грађевинарства и стамбено-комуналне делатности.

Основни циљ нове државне политике регионалног развоја, политике просторног и урбаног развоја, као и развоја грађевинске индустрије требало би да буде обезбеђивање одрживог природног прираштаја руског становништва, оствареног високим наталитетом (демографски принцип). Главни критеријум за процену ефикасности у наведеним областима јавне управе требало би да буде промена укупне стопе фертилитета (ТФР).

Примат демографског принципа сугерише да се у новом издању Основа државне политике регионалног развоја, као и Стратегије просторног развоја, обезбеди приоритет државних интереса у циљу обезбеђивања благостања породица и повећања наталитета, над интересима руских природних монопола приликом одлучивања о распореду производних снага по целој земљи.

Од територије шеснаест мегаполиса и огромних депопулисаних простора, Русија до 2050. године мора да се претвори у равномерно насељену и опремљену нискоетажном градњом државу од 1000 оживљених средњих и малих градова – у Гардарику 21. века (Гардарика-древни скандинавски назив Русије означава државу градова). Приградска насеља треба да постану главни тип насеља у земљи, 80% руског становништва (или више од 30 милиона руских породица) треба да живи у својим индивидуалним кућама на сопственој земљи. Приликом насељавања и развоја територија приоритетну пажњу треба посветити питањима безбедности, запошљавања, нивоа реалних прихода, повољне животне средине, здраве исхране, удобног становања, доступности високих технологија, као и информационе, социјалне и транспортне инфраструктуре. Живот на сопственој земљи, у еколошки повољним и удобним условима, у свом удобном дому, у коме можете основати породицу, родити и подићи троје или више деце, требало би да постане видљиво оличење идеја Руског света.

  1. Економски развој

Русији је потребна суверена и ефикасна економија заснована на пуној контроли над сопственим монетарним и финансијским системом, као и на брзом развоју индустрија, технологија и производње нове (шесте) технолошке структуре.

Главни циљеви домаће привреде треба да буду повећање стварног благостања руских породица, повећање броја радних места, повећање наталитета, насељавање и развој огромних руских простора, обезбеђивање суверенитета и одбрамбене способности земље, као и конкурентност руских технологија, добара и услуга на домаћем и иностраном тржишту.

Да би формулисао предлоге за постизање наведених циљева, Социо-економски комитет ВРНС-а је развио програм за напредни друштвено-економски развој Русије „Социјална правда и економски раст“.

Са руског превела: Драгана Трифковић

Извор: www.geostrategy.rs

2. април 2024. 

Упутнице: 

http://www.patriarchia.ru/db/text/6116189.html

 

 

 

Ко смо ми

“Центар за геостратешке студије” је невладино и непрофитно удружење, основано на неодређено време, ради остваривања циљева у области научног истраживање геостратешких односа и израде стратешких докумената, анализа и истраживања. 

Удружење развија и подржава пројекте и активности које су усмерене ка државним и националним интересима Србије, има својство правног лица и уписано је у регистар у складу са Законом.

Будимо у контакту

Наши контакти

Србија
+381654070470
center (@) geostrategy.rs
Кнез Михаилова 10 Београд 11000

Youtube kanal